Łączna liczba wyświetleń

Regulamin

Konkurs Historyczny

 „Zamień celebrytę na autorytet”
IX edycja –„Parady postaci historycznych”
rok szkolny 2024/2025

Konkurs ma na celu:
-przybliżenie uczniom ważnych, historycznych postaci – np. patronów szkół, ulic jako autorytetów dla współczesnej młodzieży,
-wzrost poszanowania wartości prezentowanych przez wybrane postacie,
-rozwijanie wśród dzieci i młodzieży postaw humanistycznych i patriotycznych,
-rozwijanie współpracy szkoły z rodziną i środowiskiem lokalnym,
-sprawdzenie wiedzy historycznej - w IX edycji - w związku z przypadającą w tym roku 80. rocznicą powstania warszawskiego.

1. Adresatami konkursu  uczniowie klas VI-VIII ze szkół podstawowych z Polski biorący udział w konkursie jako 3–osobowe zespoły reprezentujące daną  placówkę.

2. Zadaniem zespołu jest:
- wybór postaci historycznej (w IX edycji konkursu szczególnie zachęcamy do wyboru uczestników powstania warszawskiego, znanych i nieznanych, lokalnych bohaterów),

 - prezentacja wybranej postaci - cały zespół przygotowuje w dowolny sposób i w dowolnej formie prezentację postaci historycznej - zwracając uwagę na jej postawę, działania, udział w powstaniu warszawskim i w formie filmiku przesyła na adres organizatora konkursu, filmik powinien trwać max.10 min.

 - wykazanie się wiedzą dotyczącą życia, postawy, działalności wybranej postaci - każdy zespół w kilku zdaniach uzasadnia wybór swojej postaci – dlaczego może być autorytetem dla współczesnej młodzieży,

 - wykazanie się ogólną wiedzą historyczną dotyczącą akcji „Burza” i powstania warszawskiego (materiał klasy VIII, np. podręcznik Wczoraj i dziś Nowa Era str. 80 - 85) - każdy uczestnik będzie rozwiązywał indywidualnie test online uzyskując punkty na konto całego zespołu.


3. Zgłoszenia do konkursu prosimy kierować na adres celebryta@sp16.bialystok.pl
do 15 listopada 2024r. (piątek) podając:
- numer i pełną nazwę szkoły z adresem i telefonem kontaktowym,
- wybraną postać historyczną,
- imiona i nazwiska uczestników konkursu,
- imię i nazwisko opiekuna, email
- adres email – szkoły
- przesłane zgody – scany (na przetwarzanie danych osobowych, wizerunku, podpisaną
klauzulę informacyjną) 

Zgody oraz regulamin do pobrania TUTAJ

4. Termin:
Filmiki prezentujące postać historyczną należy przesłać na adres:
celebryta@sp16.bialystok.pl – najpóźniej do 29 listopada 2024r.(piątek)

-  wykazanie się ogólną wiedzą historyczną dotyczącą akcji „Burza” i powstania warszawskiego - każdy uczestnik będzie rozwiązywał indywidualnie test online
w formularzu Google uzyskując punkty na konto całego zespołu - test będzie dostępny we wtorek - 3 grudnia 2024r. od g. 12.45 do g. 13.15.


5. Jury powołane przez organizatora konkursu będzie oceniać:

- trafność wyboru postaci historycznej,

- pomysłowość i oryginalność prezentacji postaci,

- umiejętność prezentacji uczniów,

- wiedzę uczniów dotyczącą wartości prezentowanych przez wybraną postać historyczną -  uzasadnienie wyboru,

- wiedzę uczniów dotyczącą akcji „Burza” i powstania warszawskiego.